Araba

Iñaki Ruiz de Pinedo: “Ultraeskuindarrak eta estatuko botere ilunek ikusi dute garaitu behar den etsaia ezkerreko independentismoa dela"

| 2019-04-06 16:00:00

Madrilgo Kongresurako EH Bilduko hautagaia Iñaki Ruiz de Pinedok azpimarratu du gaur EH Bildu erabakigarria izango dela datorren legealdian ultraeskuindarra kontra egon arren. “Ultraeskuindarrak eta estatuko botere ilunek ikusi dute garaitu behar den etsaia ezkerreko independentismoa dela. Gal dezaten itxaropena. Asko eta asko izango gara eta erabakitzeko gaitasuna izango dugu. Arabak ere duintasun eta demokraziaren olatuan parte hartu nahi du . Araban ere, gero eta gehiago gara. Hazten ari hara eta bozka gutxitara dugu ordezkaritza izatea eta ultraeskuindarrari kentzea. Guztion artean lortuko dugu”, nabarmendu du.

Zentzu horretan, “soilik estaturik gabeko nazioen ezkerreko soberanisten arteko aliantza batek jar dezake mahai gainean Estatuan jendarte demokratikoak eraikitzeko beharrezko gakoak: austerizioaren amaiera, estatuko nazioen aitortza, herrien autodeterminazioaren eskubidea eta preso politikoen etxeratzea”.

Murgian izandako ekitaldi politikoan parte hartu du ere bai Kike Fdez de Pinedok. Arabako Ahaldun Nagusia izateko hautagaiak. Fdez de Pinedok Araba haize freskoa behar duela esan du. “betiko politikarekin asperturik gaude, Arabak haize freskoa behar du. Egonkortasuna eskaintzen digute baina egungo egoera etsipenez onartzea nahi dute, ezer aldatzea, elite ekonomikoak gero eta egoera hobeagoan egotea, injustizien aurrean beste aldera begira egotea espetxeak preso politikoekin betetzen diren bitartean, hurrengo lege zentratzailea edo Auzitegi Konstituzionaletik datorren hurrengo sententziaren aurrean isilik egotea”, aipatu du.

Gorbeialdeari dagokionez, Kuadrillan bertan Bigarren Hezkuntza egitea ahalbideratu behar da Pauldarren eraikinean. Bestetik, gazteek Gorbeialdean bertan bizitza proiektua garatu ahal izateko, bestelako etxebizitza behar da, alokairu sozialean oinarrituta. Hemen Eusko Jaurlaritzaren inplikazioa ezinbestekoa da, Alokabide zerbitzuaren bidez. Gainera, arreta berezia eskaini behar zaie abandonatzen ari diren baserriei, gutxienez bi norabidetan: batetik, bertan bizitzeko proiektuak sustatzea maldan behera doan lehen sektorean jardutearekin lotuz; bestetik, haien morfologia erabiliz etxebizitza komuniotarioak eskaintzeko.

Azkenik, ekonomia zirkularraren eta garapen endogenoaren aldeko apustu argia egiten jarraituko du EH Bilduk. Hondakinen tratamenduari dagokionez, lehentasun osoa daukate gaikako bilketa egokiak eta konpostaren berrerabileran sakontzeak. Gorbeialdeko Toki Erakundeek bertako ura ondo baino hobeto kudeatzeko erakutsi duten gaitasun erabatekoa babestuko du, eta finantzazio egokia ziurtatuko die Foru Aldunditik, PNVk sustatzen dituen zentralizazio arriskuaren aurrean eta txantaje ekonomikoaren kontra.

ALBISTEAK

EH Bildu-k Arabako upategi familiarrak babestuko dituen eredu bat garatzeko edozein ahaleginen aurrean Errioxako Kontseilu Arautzaileak duen itxikeria salatu du.

2020-07-30 09:44:00

Arabako ekoizpen-eredu koherentea eta familiarra babesten duen ekimen eta alternatiba oro babestuko du EH Bildu-k, Errioxa jatorri-deituraren barruan edo kanpoan.

EH Bildu-k Arratzua-Ubarrundiako Udalari eskatu dio Iberdrolari eska diezaiola linea elektriko berria osorik lurperatzea

2020-07-28 21:13:00

Arantza Arranz: "Eusko Jaurlaritzaren erabakiak ingurumenean eragin larriak dituen aireko zati bat mantentzea proposatzen du, nahiz eta tarte hori lurperatzeko aukera ere badagoen. Azken aukera horrek hobekuntza estetikoak dakartza paisaia naturalean, segurtasun handiagoa herritarrentzat eta ingurunearentzat, baita mantentze lana hobetzea ere".

EH Bildu-k Aldundiaren izaera "deshumanizatzailea" salatu du, egoitzetako bisitak mugatzeko edo eguneko zentro publikoak ixteko hartu duen erabakiaren aurrean

2020-07-24 08:52:00

Claudia Venceslao: “Jakina, segurtasun- eta osasun-neurrien alde egiten dugu, baina ez gizarte-baliabideen deshumanizazioaren kontura, hain ahulak diren pertsonak eta adinekoak artatzen baitituzte".

EH Bildu-k, Ahal Dugu-Podemos-ek, Ezker Anitza-IU-k eta Equo-Berdeak-ek egia, memoria, justizia eta erreparazioa eskatuko dute frankismoko biktimentzako uztailaren 18an

2020-07-16 11:40:00

Estatu kolpearen 84. urteurrenarekin bat eginez, omenaldia eta elkarretaratzea antolatu dituzte.