Nafarroa

Etxez-etxeko errehabilitazio zerbitzua baliabide propioekin egin dadila eskatu du EH Bilduk

| 2019-12-23 11:25:00

EH Bildu Nafarroa Talde Parlamentarioak mozio bat erregistratu du, zeinaren bidez eskatzen duen Osasun Departamentuak eremu publikotik bere gain har dezala etxez-etxeko errehabilitazio zerbitzua eta haren pribatizazio prozesua geldiaraz dezala. Santos Indurain kontseilariak abenduaren 10ean iragarri zuen horren lizitazioa, Osasunbidearen Gaitasun Funtzionala Hobetzeko Planaren barruan.

Halaber, Osasun Departamentuari eskatzen zaio bere gain har dezala zerbitzu berririk ez pribatizatzeko konpromisoa, bai eta berrikusi ditzala ere enpresa pribatuekin egindako itun eta kontratu guztiak, sektore publikorako, ahal den neurrian, jada pribatizatuta dauden zerbitzuak berreskuratzeko.

EH Bilduren ustez, kontseilariak iragarritako erabakia "bide arriskutsua da, azken urteotan bultzatu diren politiketatik urruntzen dena; izan ere, sektore publikoarentzat hainbat zerbitzu berreskuratu dira, hala nola, Nafarroako Ospitaleko sukaldeen kudeaketa, etab.". Ildo horretatik, "jarraitu beharreko bidea hori dela uste dugu: ahal den neurrian pribatizatuta dauden zerbitzuak despribatizatzea eta zerbitzu berri bat ere ez pribatizatzea, zerbitzu publikoarentzat eta arretaren kalitatearentzat dakarren galeragatik".

Horrela, EH Bilduk kritikatu duenez, "akatsa da enpresa pribatu baten lizitazioa eta prestazioa aukera bakartzat hartzea".

Horregatik guztiagatik, EH Bildu bat dator fisioterapiako arreta behar duten herritarren etxera eramateko beharrarekin, “baina ez zerbitzua baliabide propioekin emateari uko eginez”.

Mankomunitatearen aurrekontuak eta urteko kudeaketa plana babestu ditu EH Bilduk

| 2019-12-19 19:00:00

Iruñerriko Mankomunitateko EH Bildu taldeak bere poza adierazi nahi du arratsaldean egindako batzarrean erakundearen aurrekontu berriak eta bere kudeaketa plana onartu izanagatik, lan ildo nagusiak markatzen dituen dokumentua. EH Bilduk horien alde bozkatu du, modu zehatzago batean jasota daudelako, eta etorkizunerako garrantzitsutzat jotzen ditugun eta eskualdeko pertsonen bizi-kalitatearekin eta ingurumenarekin zerikusia duten hiru gairi ematen zaielako garrantzia.

EH Bildurentzat garrantzitsua den lehenengo gaia Billabesasen gaueko zerbitzua berritzea da. Gai hau duela ia bi urtetik hona lantzen ari da hainbat kolektiborekin batera, besteak beste, kolektibo feministekin eta eskualdeko berdintasun-teknikariekin, eta horren emaitza izango da gaueko zerbitzua etxebizitzetara eta orain arte iristen ez zen eremuetara hurbiltzea. Genero kontuei erreparatuz, autobuserako sarbidea ere hobetuko dugu, hori baita mugikortasunerako bitarteko unibertsala, garraio publikoaren aldeko apustua indartuz. Gainera, EH Bilduk kudeaketa-planean sartzeko eskatu du, datorren urteko lehentasunetako bat izan dadin, hitzetatik ekintzetara pasaz.

Era berean, nabarmendu nahi dugu hondakinen egoera konpontzeko bidean aurrera jarraitzen dela. Hori da Mankomunitateak aurre egin behar dion gai larriena eta premiazkoena, eta, gure ustez, aurrekontu eta kudeaketa-plan honekin aurrera pausoak ematen jarraitzen da batzarraren gehiengoak babesten duen konponbide baterantz.

Bestalde, azpimarratu nahi dugu urteko kudeaketa-planean drainatze jasangarrien probak egiteko ere eskatu dugula, era horretako konponbideetan parte hartu nahi duten udaletan egiteko. Drainatze jasangarri horiekin euri-uren kudeaketa hobetu nahi da, ibaietara doazen jariatze-uren emaria eta kutsadura murriztuz, hiri-paisaia iragazkortuz eta azalera berdea handituz.

Azkenik, EH Bilduk garrantzitsutzat jotzen ditu beste gai batzuk ere, aurreko legegintzaldian hasi zirenak eta aurrekontu hauekin aurrera jarraituko dutenak, hala nola Salesasen egoitza berria edo EHGren berrikuntza teknologikoa, garraio-txartelaren kargan hobekuntza garrantzitsuak ahalbidetuko dituena, besteak beste.

ALBISTEAK