| 2019-12-12 08:45:00

LEHENENGO ZUZENKETAn, uztailaren 18an alkate andrearen soldata igoeraren inguruan komentatutako jarraituz, bere soldata murriztea eskatzen dugu eta aurreko hiru legealdietan egon den soldata berdina bermatzea, hots, EAJk urtean planteatzen dituen 70.735 eurotik 46.187,76 eurora pasatzea (gizarte segurantza barne). Gainera batzorde eta udal bilkuretan parte hartzeagatik ematen diren dietak, aurreko hiru legealdietan eman den diru kopuru berdina izatea eskatzen dugu,  EAJk urtero proposatzen dituen 15.000 euro jasotzetik, 7.590 eurora pasatzea, hain zuzen. Horrela, soberan geratuko  liratekeen 31.957 euroekin Goñi Portal Kultur Etxeko hitzarmena  handitzeko aukera izango genuke, Udal Gobernuak aurrekontuetan proposatzen duen murrizketaren aurkakoa alegia.

BIGARREN ZUZENKETAN, Kultura, Kirolak eta Berdintasunarekin zerikusia duten aurrekontu-sailak handitu nahi ditugu, aurreko legealdietan inbertitu denarekin konparatuz, aurtengo udal gobernuak sail horietan murrizketa handiak egin nahi dituelako. Horrela, Udal Gobernu honek, Berdintasun Sailean aurreko legealdiko 20.000 euroetatik erdira igarotzea, hots 10.000 eurora igarotzea, proposatzen. Kulturan, EAJren aurrekontu proiektuaren arabera, elkarte zein ekintza kultural batzuei diru murrizketa handia egiten zaie. Plentziako EH Bildurentzat murrizketa horiek bideraezinak dira, jaialdien desagerpena suposatzen dutelako edo elkarte batzuen kasuan, itxiera. AGorrijazz jazz festibala, musika klasikoa, kale antzerkia (Artekale) edo Plentzia Telebistaren kasuan adibidez, orain arte jasotako diru-laguntzaren herena murriztuko diete.

Kirolari dagokionez, kluben subentzioen igoera eskatzen dugu, 59.000 eurotik 66.000 eurora eta kirol ekitaldien aurrekontu igoera, 27.200 eurotik 35.200 eurora. Udal Gobernuak egiten duen proposamena arriskutsua dela uste dugu, proiektu batzuen bideragarritasuna kolokan ipintzen  duelako. Kirol azpiegiturak mantentzeko partiden igoera ere eskatzen dugu, mantentze-lanetarako derrigorrezkoa dela uste dugulako (errugbi zelaiak, argiztapena, etab.). Aldi berean, kirol-instalazioetan inbertsioak egiteko eskaera luzatu diegu, 0 eurotik 180.000 eurora pasatzea (Arpillaoko hostalaritza lokalaren egokitzapena 40.100 euro eta Ardantza errugbi zelaiko argiztapena 136.281,28 euro).

EAJk hurrengo arloetan planteatzen dituen murrizketen aurrean, Plentziako EH Bildutik aurreko urteetako datuetara hurbiltzea proposatzen dugu: Gobernuz Kanpoko Erakundeen subentzioak, EAJk planteatzen dituen 20.830 eurotik 24.622 eurora; Brigadaren errefortzua, hiru ofizialen kontratazioa 0 eurotik 53.109 eurora; umeen parke berri baten eraikuntza 164.615,24 eurora; Plentziako hiri mugikortasun jasangarrirako plana eta Irisgarritasun Planaren eguneratzea, orotara 567.376,88 euro. Gastu hauen finantzaketarako Areatza kaleko asfaltatzea (591.492,1 euro) aurrekontuetatik ateratzea proposatzen dugu, zuzenean udal soberakinekin ordaindu daitekeelako.