Iruñea

Albisteak

EH Bilduk Nafarroako Administrazio Auzitegian salatu du Enrique Mayak frankismoko krimenen aurkako kereila Nazio Batuen Giza Eskubideen Batzordera eramateari uko egin diola

| 2020-09-02 14:54:00

2019ko abenduan Osoko Bilkuraren gehiengoak erreklamazio horri babesa eman zion arren, zortzi hilabete geroago ez da izapidetu

Eskuineko hirukoak ez du bete frankismoaren krimenen aurkako udal-kereilari jarraipena eman eta Nazio Batuen Giza Eskubideen Batzorden aurkezteko Osoko Bilkuraren agindua (2019ko abenduaren 12koa), eta horregatik erabaki du EH Bilduk gora jotzeko errekurtsoa aurkeztea Nafarroako Administrazio Auzitegian. Zehazki, 3 dira helegite honen arrazoiak, koalizio subiranistak jakinarazi duenez: osoko bilkuraren agindua 8 hilabete baino gehiago atzeratu dela justifikaziorik gabe, gobernu-taldeak uko egin diola oposizioaren eskakizunei erantzuteari (lau galdera egin dira beste hainbeste osoko bilkuratan), eta erreklamatutako prozeduraren azterketa juridikoari buruzko txostena aurkeztu ez dutela.

NAAri aurkeztutako idazkian, lehenik eta behin, aipatzen da oposizioko zinegotziek eskubidea dutela gobernu-taldeari eskatutako informazioa eskuratzeko, gobernu-ekintzaren kontrol- eta fiskalizazio-funtzioak bete ahal izan ditzan. "Nazio Batuen aurrean salaketa tramitatzeko 8 hilabete baino gehiagoko atzerapenak ez ezik, gure zinegotziek gai honen inguruan egindako lau informazio-eskaerei emandako erantzunak ere argi eta garbi uzten du helegite honen egokitasuna, oposizio-lanak oinarri izan behar dituen funtsezko oinarriak urratzen ari baitira", azaldu du EH Bilduk. Helegitean, koalizioak gogorarazi du, araudiaren arabera, osoko bilkuran egindako galderei organo horren hurrengo hitzorduan erantzun behar zaiela, eta epe hori "sistematikoki urratu du Enrique Maya alkateak, aurtengo otsailean prozedura horri buruzko informazioa eskatzeko lehen galdera egin zitzaionetik".

Osoko Bilkuraren agintaldia oztopatzeko saiakera

Auzitegian aurkeztutako helegitearen hirugarren argudioa honakoa da: eskatutako ekintza (salaketa NBEko Giza Eskubideen Batzordeari helaraztea) eta behin eta berriz eskatutako informazioa (espediente honen bilakaerari buruzko lau galdera, gehienez) udal-gobernuaren ekintza politikoari dagozkion gaiak dira, "ez die herritarren oinarrizko eskubideei eragiten eta, beraz, alkateak ezin du inolaz justifikatu bere erantzun falta, salbu eta oposizioaren jarduna oztopatzeko saiakera politiko hutsa ez bada”.

"Gogoratu behar da lehenik UPNk eta geroago Navarra Sumak beti bozkatu dutela prozedura honen aurka, Frankismoak Iruñeko herritarren aurka urteetan egindako krimenak ikertzea bilatzen baita", azaldu du EH Bilduk. "Eskuin erregionalistak eta bere kideek jakingo dute zer justifikazio ematen duten isiltasun mantu hau inposatzeko, baina ezin da inolaz ere onartu jarrera alderdikoi horrek justizia eskatzen duen Osoko Bilkuraren agindu espresua ez betetzea", gogorarazi du koalizioak. Hori dela eta, Administrazio Auzitegiari eskatzen zaio babes ditzala oposizioko zinegotzien eskubideak, eta erabaki dezala alkateak "ahalik eta lasterren" erantzun behar diela egindako errekerimenduei, "Kontuan hartuta epea aspaldi gainditua zela".