Getxo

Albisteak

Getxo Kirolakek 75 langileren lanpostuak arriskuan jarri ditu

EH Bildutik salatu nahi dugu Getxo Kirolakeko presidentea pandemiaren osasun-egoeran babesten ari dela kirol-ikastaroen eskaintzan murrizketak egiteko eta zerbitzu horren kostuak jaisteko, 75 pertsonaren lanpostua arriskuan jarriz.

| 2020-09-25 11:48:00

Getxo Kirolakek kirol ikastaroen eskaintza bertan behera uztea erabaki du, gaur egun bizi dugun osasun egoeran oinarrituta. Erabaki hori ez dator bat gure inguruko udalerrien egoerarekin (Sopela, Leioa, Santurtzi edo Bilbo, adibidez); izan ere, EAJk gobernatzen ditu guztiak, eta kirol-ikastaroak eskainiko dira bertan. Gainera, kontuan hartu behar dugu datorren irailaren 28an eskola-kirolari ekingo zaiola berriro, edo Getxoko Udalak berak Getxo lagunkoia eta jabekuntza eskolako ikastaroetan izena emateko aukera ireki duela, edo irailaren 28an Getxoko Kultur Etxeko tailerrak hasiko direla.

Horrez gain, Getxo Kirolakek erabaki du ikastaro horiek eskaintzen dituzten enpresak kontratatzeko lehiaketetarako deialdirik ez egitea, eta, ondorioz, azaroaren amaieratik aurrera Getxo Kirolakek ez du legezko baliabiderik izango ikastaro horiek gaur egungo baldintzetan eskaintzeko. Beraz, 75 kirol-begiraleek lana galtzeko aukera izan dezakete, eta litekeena da eragiten dieten lan-eskubideak galtzea, hala nola antzinatasuna edo subrogazio-eskubidea. Izan ere, Getxo Kirolakeko Kontseilu Errektorean, irailaren 21ean, EAJk eta PSEk igeriketa ikastaroei eusten zien kontratua behin betiko etetea erabaki zuten. Bozketa horretan PP abstenitu egin zen eta EH Bilduk eta Elkarrekin Podemosek bakarrik erakutsi zuten langileekiko konpromisoa.

Getxo Kirolakeko presidenteak adierazi duenez, osasun egoera aldatzen bada ikastaroak eskaintzeko modua bilatzeko asmoa dute. Hala ere, baieztapen horrek ezkutatu egiten du 75 kirol-monitoreen egoerarekiko erabateko mespretxua; izan ere, kontratatzeko moduak eta presako balizko kontratu horren formatuak eragin nabarmena izango du haien lan-eskubideetan, hala nola antzinatasunean, subrogazio-eskubidean eta soldatetan. Horrela, zerbitzu horien kontratazioan kontrol eta gardentasun txikiagoa ahalbidetuko litzateke.

Duela gutxi Amaia Agirre alkateari irakurri diogu murrizketarik ez dela egingo. Hala ere, bere taldeak hartutako erabakiek kirol-kontratetan lan egiten duten 75 udal langile kaleratzea ekar dezakete. Argi dago egungo egoerak ez duela aukerarik ematen ikastaroak aurreko urteetako baldintzetan eskaintzeko, eta agian leku gutxiago eskaini behar direla. Baina Getxo Kirola-ek baditu instalazioak eta profesionalak, ikastaroen eskaintza osasun-egoerara egokitu dezaketenak, herritarren osasuna eta lanpostuak zainduz. Ez dago kirol-ikastaro guztiak bertan behera uzteko justifikaziorik.

Gure ustez, zerbitzu-murrizketa bat eta kirol-ikastaroen kostuak merkatzeko eragiketa bat gertatzen ari da, etorkizunean Getxo Kirolak kirol-ikastaroetara itzuli ahal izateko baldintzak sortuz, aurreko soldatak errespetatzeko betebeharrik izan gabe, eta enpresa lizitatzaileak langileak subrogatzeko betebeharretik askatuz.

Erabat lotsagarria iruditzen zaigu osasun-krisia erabiltzea lan-eskubideak eta soldatak murrizteko.