Gasteiz

Albisteak

EH Bilduk agroekologikoa garatzearen alde egin du, Gasteizko hiri-baratzeen ordenantzari zuzenketak eginez

Amancay Villalba, EH Bilduko zinegotzia Gasteizen: "Erabilera arautzeaz gain, uste dugu ordenantza aldatzeak gure hirian hiri-baratzeen presentzia indartzeko eta handitzeko balio behar duela”.

| 2020-09-22 10:42:00

EH Bilduk zuzenketa sorta bat aurkeztu du Gasteizko hiri baratzeen erabilera arautzen duen udal ordenantza aldatzeko. Gaur egun, Gasteizko Udala ordenantza horren aldaketan murgilduta dago, gaur egun hirian finkatuta dauden bi hiri-baratza motei dagokienez: Udalak zuzenean kudeatzen dituenak eta, udal-titulartasunekoak izanik, elkarteek kudeatzen dituztenak.

Amancay Villalba EH Bilduko Gasteizko zinegotziak adierazi duenez, "EH Bilduk beharrezkotzat jo du udal ordenantza aldatzea, egungo errealitatera egokitzeko, baina, batez ere, etorkizunera begira aldatzeko. Eta, alde horretatik, EH Bilduren apustua argia da: gure herrian agroekologia indartzearen alde egin nahi dugu, eta uste dugu hiri-baratzeak tresna baliagarriak izan daitezkeela horretarako". Hori dela eta, EH Bilduk zenbait zuzenketa aurkeztu ditu, zeinetan agroekologia hiri-baratzeetarako lan-esparru gisa aurkezten den.

Ildo beretik, EH Bilduk uste du, erabilera arautzeaz gain, ordenantzaren aldaketak Gasteizko hiri-baratzeen presentzia indartzeko balio behar duela. "EH Bilduren auzo-hiri eredua hiri-baratzeen eskari guztiari erantzun nahi dion eredua da, eskaera hori handitzen joan dadin eta auzo guztiek azpiegitura hori izan dezaten lan egiten dugu", esan du Villalbak.

EH Bilduk uste du hiri-baratzeen ordenantzaren aldaketa herritarren iritzia eta, bereziki, erabiltzaileen iritzia kontuan hartuta egin behar dela. Hori dela eta, aldaketaren tramitazioa hasi zenetik, EH Bilduk eskatu du aldaketa interesdunekin alderatzeko eta haien parte-hartzea errazteko bide espezifikoak irekitzeko.

Era berean, azpimarratu behar da EH Bilduk 13 zuzenketa aurkeztu dituela ordenantza aberasteko asmoz. "Ez bakarrik udaletako hiri-baratzeen figura handituz doan errealitatea izan dadin, baizik eta EH Bilduk agroekologiaren eta gure hiriko nekazaritzako elikadura estrategiaren garapenaren alde egin nahi duen lanaren testuinguruan kokatzeko", adierazi du EH Bilduko zinegotziak, eta hori ere baratze horien erabiltzaileak gero eta gehiago izatea lortzeko modua dela gaineratu du. Azken hori kontuan hartuta, EH Bilduk hainbat zuzenketa aurkeztu ditu erabiltzaileen eta erakundearen arteko komunikazioa hobetzeko eta aurretik erabiltzaile izandakoei baratzeetan parte hartzeko aukera ez mugatzeko.