| 2021-06-17 13:34:00

Garraio-ministroak Burgos eta Gasteiz arteko Abiadura Handiko Trenaren lineak ingurumen-inpaktuaren aldeko ebaluazioa duela jakinarazi ondoren, EH Bilduk azpimarratu du azpiegitura hori ez dela beharrezkoa. Adierazpen hori oraindik ez da argitaratu BOE-(e)n eta informazio-azterketa behin betiko onartzea ahalbideratuko du eta, hortik aurrera, proiektua idazten has daitezke.

Egoera horren aurrean, EH Bilduren ustez, badaude alternatiba ekonomikoagoak, errentagarritasun sozial handiagoa dutenak, ingurumena gehiago errespetatzen dutenak eta adostasun sozial handiagoa dutenak. Hori dela eta, “zentzugabekeria” hori birbideratzeko denbora dagoela azpimarratu du, eta egungo trenbide-korridorea modernizatzea luzamendurik gabe defendatu du. Egungo trenbidea modernizatzeak zerbitzua emango lieke korridoreko udalerriei, eta bidaiariak nahiz merkantziak berme osoz mugituko lituzke.

Alde horretatik, EH Bilduren ustez, gero eta ahots gehiagok egiten dute alternatiba errentagarriago horren alde, bai sozialki, bai ekonomikoki. Gizarte-mugimenduei eta korridoreko udalerriei trenbide sindikatuak gehitu zaizkie berriki. Pasa den maiatzean, Renfen eta Adifen ordezkaritza duten sindikatuek eta Nafarroa eta Arabako trenaren aldeko plataformek akordio bat erregistratu zuten ofizialki Nafarroako Gobernuaren eta Gobernuak Araban duen Ordezkaritzaren aurrean, trenbideko garraioaren alde, funtsean bi herrialdeetako sarea egokitu eta hobetzeko asmoz.

EH Bilduk gogorarazi duenez, egungo linea modernizatzeak hirugarren hari bat sartuta, bidearen ahalmena handitzea, abiadura handitzea, merkantziak garraiatzea eta aurrekontuan ez ezik, epeetan ere aurreztea ahalbidetzen du, AHT iristeko kontuan hartzen diren epe askoz laburragoan azpiegitura edukitzeko aukera emango bailuke. Hori guztia, gainera, ingurumena errespetatuz.