| 2021-12-09 10:35:00

EAJren eta PSEren gobernua esnearen sektorean lan egiten duten abeltzainen aldeko neurriak har ditzatela eskatu die gaur prentsa-agerraldian Eva Lopez de Arroyabe EH Bildu Arabaren batzarkideak.

EH Bildu Arabak mozioa aurkeztu du gaur Batzar Nagusietan, esne-ustiategien aldeko errekonozimendua eta haien aldeko konpromisoa eskatzeko Batzar Nagusiei. Baina, hitzez harago, neurri zehatzak ere planteatu ditu EH Bilduk: esne-ustiategien batez besteko ekoizpen-kostuen urteroko txostena egitea, aldeen arteko kontratuak eta klausulak betetzen direla ziurtatzea, esnea ekoizpen-kostuen gainetik ordaintzea eta Espainiako Gobernuari behar diren neurri guztiak hartzea.

Eva Lopez de Arroyabe batzarkideak esan du esnearen sektorea “inoiz ikusi gabeko krisian” dagoela, eta krisi hori areagotu dela “azken hilabeteetan kostu finkoak eta aldakorrak igo egin direlako”: “Pentsuen, energiaren, garraioaren eta gainerako inputen prezioak eta ekoizpen-kostuak ere estaltzen ez dituzten prezioak ekaitz perfektua eta lurraldeko abeltzaintza-ustiategi gehienen porrot teknikoa lortzen ari dira”, esan du batzarkideak.

Sektorearen egoera

Horri gehitu behar zaio sektore profesionalizatua bada ere, kanpoko beste sektore batzuen mendekoa da eta egoera ekonomiko ahulean dago. Azalera handiko merkataritza-guneek ere badute erantzukizuna horretan: “Esnea kontsumitzaileak erakartzeko trikimailu gisa erabiltzen dute, eta salmenta-prezioarekin jolasten dute, horretan lan egiten dutenen egoera kontuan hartu gabe”.

Batzarkideak esan du Araban 90 ustiategi izatetik 47ra pasa garela azken hamar urtean, “horregatik da premiazkoa eredua birmoldatzea, sektorea babestea eta esneagatik kobratu beharreko prezioak ekoizpen-kostuak gainditzen dituela ziurtatzea”. Eta nabarmendu du: “Esnearen sektorean lan egitea ez da beste edozein lan; paisaia, lurraldea eta herriak zaintzeari lotutako bizimodua da”.