| 2023-01-16 10:54:00

EH Bilduk aurrekontu-akordioa lortu du berriz  PSErekin Iruña Okan. Herri batzarrak oniritzia eman ostean, EH Bilduk 2023rako kontuak babestuko ditu asteazkenean egingo ezohiko osoko bilkuran, bost proposamen jaso ostean. Gainera, PSEk konpromisoa hartu du soberakina negoziatzeko eta udalerrian trantsizio energetikoa bultzatzeko inbertsio plan bat onartzeko.

EH Bilduren proposamenek bi alderdiek ekitaldi honetarako sinatutako aurrekontu-akordioan abian jarritako ekimenak bultzatzen dituzte. Horrela, lan-poltsa bat sortuta dago dagoeneko, eta beste 40.000 euro inbertituko dira martxan jartzeko.  Bestalde, 30.000 euro erabiliko dira hilero hurbileko produktuen merkatua sortzeko. Igandeetan egingo da, eta inguruko lehen sektorea indartzeko balioko du. Tabernek eta herriko merkatariek ere 20.000 euroko laguntza izango dute, aurrekontu-ekitaldi honetan sartu den eta 2023ko kontuetan berrargitaratuko den aurrekontu-sailari esker. Beste 12.000 euro bideratuko dira Iruña Okako udalerrian euskararen erabilera sustatzeko eta euskarazko jarduerak egiteko. Azkenik, % 20 handitu da herritarrek parte hartzeko formularekin egin beharreko obretarako partida, 50.000 eurotik 60.000 eurora.

Davide di Paola EH Bilduk Iruña Okako Udalean duen bozeramailea pozik agertu da akordioarekin, nahiz eta udal kutxen finantza egoerak eta kontuak onartzeko presak ez duten utzi inbertsio handiak ekarriko lituzketen proposamenak sartzen. “Udal gobernuak jada ohartarazi zigun gasaren eta energia elektrikoaren gastuen igoera handiak zirela eta, ezinezkoa zela inbertsio handiak planteatzea. Hala ere, erantzukizunetik, proposamen zehatzak sartu ditugu, krisiaren ondorioak merkataritzan eta ostalaritzan arintzeko, enplegu publikoa sortzeko eta gure eskualdeko lehen sektorea bultzatzeko. Gainera, inbertsio-planarekin energia berriztagarriak hedatzen eta gure energia-eraginkortasuna hobetzen jarraitzea espero dugu”, zehaztu du.