Gipuzkoarrontzat Ernio-Aralar Natur Parkeak balio sinboliko, ekologiko eta kultural handia du. Hori dela eta, Foru Gobernuak aurkeztutako Kudeaketa Planak jendartean tentsio handia sortu du azken hilabeteetan.

Babesgabetasun sentsazioa eta ezinegona zabaldu dira, eta Zaldibiako Oiduiko borda erretzea azkeneko adierazlea dugu. Egoera honetan, irtenbide bakarra kudeaketa egokia eta parte hartzerako kanalak irekitzea da. Horregatik, EH Bilduk proposatu du Batzar Nagusietan talde txostengile bat eratzea Ernio-Aralar Natur Parkearen kudeaketa integrala eta egokirako ekarpen kualifikatuak jasotzeko, sektore anitz, ezberdin eta ugarien parte hartzearekin. Iritzi guztiak kontutan hartuta, batzorde bereziak txosten bat onartuko luke ekainean, Foru Aldundiari aurkezteko.

Gipuzkoako Batzar Nagusietako mahaiak gaur onartu du EH Bilduren ekimenaren tramitazioa, eta ponentziaren sorrera hurrengo Landa Garapen batzordean eztabaidatu eta bozkatu egingo da. Koalizioak ebazpen hau babestea eskatu die EAJ eta PSEri, eta elkarrizketarako deia egin dio Foru Gobernuari, gatazka ez baita bide egokia Aralarko parke naturalak eta artzaintzak behar duten babesa bultzatzeko eta etorkizunerako irtenbide jasangarriak bilatzeko.

Foru Aldundiak Enirio-Aralar kudeaketa plana osatu zuen, honako helburuarekin: Mankomunitateak identifikatu eta onartutako beharrak egikaritzen laguntzea legealdian zehar, horretarako beharrezkoak diren baliabide tekniko eta ekonomikoak bideratuz. Diputazioak jarraitu duen prozeduran, baina, Natur Parkea kudeatzeko aholku organoa den Patronatua ez du deitu eta, ondorioz, ez du jaso arlo ezberdinetako eragileen iritzia. Beraz, kudeaketa planean ez dago Natur Parkearen ikuspegi integralik.

Adibidez, bide-azpiegiturei dagokienez, ez dira proiektu ezberdinak proposatzen ezta inbertsioak justifikatzeko azterketarik aurkezten, beraz, ezin da lehenetsi inpaktu gutxien izango lukeen aukera. Bestalde, artzaintzaren egoerari buruzko diagnosi eta proposamen integralik ez dago, ezta inbertsioek artzaintzan izango duten eragina eta bideragarritasun txostenik. Honetaz gain, pisten ingurumen inpaktuko aurre azterketarik ere ez da jasotzen.

Gabezi guzti horiek kontutan izanda, eta Aralarko parke naturalean bideak eraikitzeko asmoak Gipuzkoan sortu duen krispazio soziala ikusita, EH Bilduk Batzar Nagusietan proposatu du talde txostengilea eratzea, Ernio-Aralar Natur Parkearen kudeaketa zuzenerako aukerak aztertzeko ikuspegi integraletik. Horretarako, parkearen erabilera zein kudeaketarekin zerikusia duten eragileek parte hartu ahalko dute. Honetaz gain, iritzi kualifikatua duten agenteen presentzia bermatuko da, izan artzain, ganaduzale, sindikatu, unibertsitateko kide, ingurumen talde, natur, ekologista edo ikerketa talde.

Azterketa bukatutakoan, batzordeak txosten bat osatuko du ekainean, eta Gipuzkoako Foru Aldundiari eta Enirio-Aralar mankomunitateko kideei helaraziko