| 2020-05-26

HDPk Turkiako Gobernuaren errepresioa salatzen du, koronavirusaren aurkako borrokan jarraitzen baitu. Komunikatu batean diotenez, Turkiako Gobernua pandemia bere gobernu autoritarioa indartzeko aukera gisa erabiltzen ari da, herrialdeko edozein oposizio demokratikoren, bereziki HDPren, aurkako errepresioa sustatuz.

Turkiako Giza Eskubideen Fundazioaren (TIHV) arabera, martxoaren 11tik maiatzaren 10era bitartean, poliziak 8 ekitalditan esku hartu zuen, gobernuak COVID-19ri buruz hartutako neurriak salatzeko, eta 42 pertsona atxilotu zituzten. Era berean, bi legebiltzarkideren aurkako ikerketa hasi zen, espetxeetako Coronavirus kasuen inguruan egindako adierazpen kritikoengatik. Maiatzaren 1ari begira, gutxienez 64 pertsona atxilotu zituzten, modu arbitrarioan, HDPk salatu duenez, herrialdeko sindikatu handienetako presidenteak barne. Bestalde, martxoa eta maiatza bitartean, alkateen kargugabetze arbitrarioak izan dira HDPk gobernatzen dituen 13 udalerritan. Horiekin batera, 51 udalerri kurdu konfiskatu dituzte. Protesta baketsuak izan dira Ankaran, HDPren bulegoan, eta Poliziak bortizki esku hartu du, eta 9 pertsona atxilotu dituzte. Horri gehitu behar zaizkio legebiltzarkideen eta beste kargu instituzional batzuen aurkako eraso fisikoak. Gainera, Diyarbakirren 18 pertsona atxilotu zituzten euren etxebizitzak bortxatu ostean, emakume politiko eta ekintzaile kurduei zuzendutako operazio batean.

EH Bilduk atxiloketak eta HDP eta disidentzia politikoa pairatzen ari diren errepresio egoera salatu nahi ditu. Era berean, errepresioaren bidea geldiarazteko eta bakea eta negoziazioa abiatzeko deia egin dio Turkiari. Bereziki COVID-19ak eragindako egoera honetan, Antonio Guterresek mundu mailako su-etenerako egindako deialdiarekin bat egin dezan dei egiten dio EH Bilduk Turkiako gobernuari.

EH Bilduk alderdien arteko elkarrizketa bultzatu nahi duela adierazi du, eta Turkiako Gobernuari aukera hori aprobetxatzeko eskatu dio, herrialdearen normalizazioan eta bakegintzan aurrera egiteko.