| 2020-05-29 10:17:00

Aurreko otsailaren 14an, EH Bildu-k eta Elkarrekin Araba-k Erriberagoitiko alkatearen agerraldia eskatu zuten Gizarte Ongizate Batzordean, Pobesko udalerrian adineko pertsonentzako egoitza bat egongo zen eraikinaren egungo egoeraren berri eman zezan.

Agerraldia joan den ostegunean, hilaren 28a, iritsi zen, baina EH Bildu-k "onartezintzat" jo du Batzar Nagusien egoitzan Berganza jaunaren jarrera. Hori dela eta, ostegunean bertan, EH Bildu-k berriro erregistratu du, Elkarrekin Arabarekin batera, Gizarte Ongizate Batzordean agertzeko eskaera, Arabako herritarren ordezkarien aurrean eman nahi izan ez dituen azalpenak eman ditzan. "Diru publikotik ehunka mila euro gastatu diren proiektu honetarako behin betiko konponbidea eskatzen dugu. Ahalik eta lasterren kudeaketa publikoko baliabide sozial bat martxan jartzea eskatzen dugu, hori baita inbertsio hori errentagarri egiteko aukera justu eta legal bakarra. Azkenik, EAJ-ri dei egiten diogu gaiaren inguruan kartak har ditzan eta bere alkateari eska diezaion Monopolyan jabetza publiko batekin jokatzeari utz diezaion eta Foru Aldundiak aipatutako errekurtsoa eraikin horretan kokatzeko egindako proposamena onar dezan", adierazi du Claudia Venceslao prokuradoreak.

Prentsa ohar batean, EH Bildu-k gogorarazi du egoitza horren eraikuntzaren historia EAJ-ren lardaskeriaren historia dela. Alderdi horretako alkateak 2012an 27 plaza zituen adineko pertsonentzako egoitza bat diru publikoarekin eraikitzea erabaki zuen. Zerbitzu eta Gizarte Prestazioen Zorroari buruzko dekretuan oinarrituta, egoitzetako eskumena forala da, eta, beraz, egoitza hori eraikitzen hasi zirenean, bertako alkate Berganza jaunak bazekien legez proiektu hori ez zela bere eskumena. 2017an, Udalak uko egin zion proiektuaren zuzeneko kudeaketari, eta erabaki zuen esku pribatuetan uztea obren amaiera eta egoitzaren kudeaketa. Ondoren, eraikin hori egoitza-zentro izatetik etxebizitza komunitario izatera igaro zen, askoz ere plaza gutxiagorekin. Enpresa esleipendunak proiektua utzi du, eta beraz, eraikinak urteak daramatza itxita. "Hau da, Berganzo jauna bere eskumenekoa ez zen eta kudeatu ezin zuen proiektu batean murgildu zen, Erribera Goitia udalerriko bizilagunen milaka euro xahutuz", salatu du Venceslaok.

Hori guztia berez zentzugabekeria ez balitz, ostegun honetan bertan Gizarte politiketako diputatuak Batzorde horretan bertan adierazi zuen Foru Aldundiak Erriberagoitiko alkateari irteera bat eskaini ziola Pobeseko eraikinerako, adimen urritasuna duten adinekoentzako arreta-zentro bat irekitzeko. Hala ere, eta guztien harridurarako, Sola jaunak adierazi zuen Bergako alkateak uko egin ziola eskaintzari. "Hainbat urteren ostean, eraikin huts eta itxi batekin egin dugu topo, herriko bizilagunen mesedetan baino, botoak irabazteko asmoa duen alkate baten burugogorkeriagatik", deitoratu du prokuradoreak.

Amaitzeko, EH Bildu-k azpimarratu nahi izan du Erriberagoitiko alkateak jarrera "onartezina" izan zuela agerraldian, eta ez zuela erantzun nahi izan egindako galderetako bakar bat ere, informazioa ez zekiela eta biltzeko denbora behar izan zuela esanez. "Behin betiko konponbidea eskatzen dugu Pobeseko 3.adineko erresidentziarako, eta eskatzen dugu ahalik eta lasterren martxan jar dadila kudeaketa publikoko gizarte-baliabide bat eraikin horretan", adierazi du Venceslaok.