| 2020-04-30 09:50:00

Donemiliagako eta Asparrenako Udalek salatu dutenez, Gipuzkoako Foru Aldundiak murrizketa berri bat ezarri nahi du aurten Urbia eta Altzaniako larre-baimenetan. Hala jakinarazi die bi udalerrietako abeltzainei eta Zalduondoko (larreak izateko eskubidea mantentzen duen udalerria) abeltzainei, eta, horrez gain, foru erakundeari informazioa eskatzea iradoki diete, murrizketa horiek erabakitzeko erabili dituen datu objektiboak eta teknikoak ezagutzeko.

Nahiz eta larre-baimen horiek emateko eskumena Arabako eta Gipuzkoako Partzuergo Orokorrari dagokion, historikoki baimen horiek Gipuzkoako Foru Aldundiarekin beharrezko koordinazioarekin eta lankidetzarekin eman izan dira. Lankidetza hori 2017an eten zen, Gipuzkoako Foru Aldundiak, informazio gehigarririk eman gabe, baimenen kopurua murriztea erabaki zuenean aldebakartasunez. Ordutik urtero egin dira murrizketa horiek, joan den denboraldian izan ezik.

2016ko azaroan, Partzuergoak "Gipuzkoako eta Arabako Partzuergo Orokorraren jabetzako mendi publikoen baso eta larreen antolamendurako proiektua" onartu eta Gipuzkoako Foru Aldundiari bidali zion, hark onar zezan. Antolamendu Plan hori ezinbesteko tresna da erakundearen aprobetxamenduak planifikatu eta administratzeko, Gipuzkoako Mendiei buruzko urriaren 20ko 7/2006 Foru Arauan eta Partzuergoaren Estatutuetan bertan jasotzen den bezala. Dokumentu hori adostu egin zen, hainbat eragilerekin, herritarrekin eta partzuergoko kideekin (abeltzainak, ehiztariak, elkarteak, etab.) parte-hartze prozesu luze baten ondoren. Dokumentu honen izapidetze-egoerari buruzko hainbat informazio eskaera egin ondoren, 2019ko abuztuan txosten bat jaso zen, aurreko urteko martxoan sinatua, hau da, 2018an. Txosten horren arabera, gaur egun, antolamendu-plana oraindik ez du onartu Aldundiak.

Asparrenak eta Donemiliagak salatu dutenez, Partzuergoaren ondasunak kudeatzeko beharrezko tresna hori ez dutenez, ez dago aurtengo planei buruzko erabakia bermatzen duen datu objektiborik, ez idatzirik, ez komunikazio ofizialik, ezta erabaki hori bermatzen duen txosten teknikorik ere. Hala ere, "jakina da" larreen eskaerak, Gipuzkoako Foru Aldundiaren arabera,% 20ko gainkarga direla Urbian eta% 10-11koa Altzanian.

"Etengabe gutxiesten gaituzte, eta larreen aprobetxamenduaren murrizketa justifikatzeko funtsezko informazioa ukatzen digute, algoritmo oso konplexua dela eta ezin dugula ulertu argudiatuta. Gure abeltzainek, gutxienez, murrizketa horiek justifikatzeko eta ezartzeko informazio zehatza merezi dutela uste dugu ", ziurtatu dute Txelo Auzmendi eta Erika Letamendi Asparrena eta Donemiliagako alkateek, hurrenez hurren.