Erabaki BAIETZ!

Arnaldo Otegi: “Frankismoarekin amaitzeko gai den bakarra subiranisten arteko elkarlana da”

“Espainiako alderdi handiek Vox markako politika egitea eta inboluzio antidemokratikoaren bidea hartzea erabaki dute”, ohartarazi du EH Bilduko koordinatzaile nagusiak Gasteizen, atzoko debatearen ostean.

| 2019-11-06 09:00:00

“Espainiako Estatua sartu den inboluzio antidemokratikoaren aurrean, Euskal Herriko gizon-emakumeok gauza bat izan behar dugu argi: suberanisten arteko elkarlana da frankismoarekin amaitzeko gai den bakarra”. Mezu ezin argiagoa eta zuzenagoa ekarri du gaur Arnaldo Otegik Gasteizera, Artium Museoan EH Bilduk eginiko ekitaldi elektoralera. Atzo gaueko eztabaida izan du hizpide, eta azpimarratu du debatean parte hartu zuten bost hautagaiek agerian utzi zutela inboluzioari subiranismoaren bidetik egin behar zaiola aurre ezinbestean. “Gure proposamena argia da: demokrazia inboluzio antodemokratikoaren aurrean, askatasuna errepresio politikoaren aurrean, duintasuna murrizketa sozial eta ekonomikoen aurrean”.

Horri jarraituz, EH Bilduko koordinatzaile nagusia ziur agertu da subiranismoa erabakigarria izango dela Madrilen. Izan ere, “subiranistok gara balantza alde batera edo bestera eraman dezakegunok” eta, beraz, erantsi du, “Pedro Sanchezek aukeratu beharko du: edo eskuinak eta Vox-ek markatzen duten agendari jarraitu ala demokraziaren bidea hartu, datuak eta inkestak ikusita, subiranistekin bakarrik egin daitekeelako gobernua. Edo eskuinarekin edo subiranistekin”.

Otegiren iritziz, debateak berriz erakutsi zuen bertan ordezkaturik egon ziren alderdiak “ez direla gai konponbide bat bera ere mahai gainean jartzeko Euskal Herriarentzat eta Estatuko gainontzeko nazioentzat”. Areago, eztabaida horretatik ondorioztatzen da “Espainiako alderdi handiek inboluzio antidemokratikoaren bidea hartzea erabaki dutela eta gogor arituko direla herritarren bizi baldintzak hobetzeko autodeterminazio eskubidearen tresna praktikan jartzea erabakitzen dutenen aurka. Neurri gogor gehiago eta demokrazia gutxiago, hori da atzoko debatearen ondorio nagusia, eta horretan ados daude denak. Vox markako politika egitea da hori”.

Eztabaidak, azken batean, EH Bildu aspalditik behin eta berriz ohartarazten ari dena berretsi baino ez zuen egin; hau da, “Espainiako Estatutik etorriko zaigun gauza bakarra inboluzio antidemokratikoa dela: Birzentralizazioa, murrizketa ekonomikoak eta sozialak, oinarrizko eskubideen aurkako erasoak eta errepresioa”. Otegik esan bezala, “Katalunia eta Euskal Herria bezalako herrien eskaera demokratikoei errepresioarekin erantzuten dakite bakarrik”.

Iñaki Ruiz de Pinedo: “Edo EH Bildu edo Vox-en bazkideak”

Arnaldo Otegiren aurretik, Iñaki Ruiz de Pinedo Arabako zerrendaburuak hartu du hitza Artium Museoan. Igandean, inkesta guztien arabera, Araban lehia oso estua izango dela eta eserlekuak boto gutxi batzuen baitan erabakiko direla gogorarazi ostean, Ruiz de Pinedok esan du oraingoan erronka iragan apirileko lezioa berriz ematea dela, “Espainiako eskuinak ordezkaritzarik gabe utzita”. Hala, “berriro egiteko gonbita” luzatu die arabarrei, “datorren igandean berriro Vox-en bazkideak ordezkaririk gabe uztearen harrotasuna eta poztasuna sentitu dezagun. Arabarrek erabaki egin behar dute: edo EH Bildu edo Vox-en bazkideak”. Zerrendaburuak dei egin die, beraz, “Arabako abertzale, subiranista eta aurrerakoi guztiei beren konfiantza EH Bildurengan jartzera, horrela bakarrik lortuko dugulako Vox-en bazkideak ordezkaririk gabe uztea”.

Ruiz de Pinedo: “Atzoko debateak agerian utzi zuen Araban bi aukera baino ez daudela: edo EH Bildu edo Voxen bazkideak”

Arabako zerrendaburuaren iritziz, “hauteskunde hauetan aukeratu behar da neurri gogorrak eta murrizketak nahi dituztenen eta euskal herritarren bizi baldintzak hobetzeko agenda demokratizatzailea proposatzen dugunon artean”.

| 2019-11-05 16:00:00

Iñaki Ruiz de Pinedok bart gaueko eztabaida izan du hizpide EH Bilduk gaur goizean Gasteizen burutu duen ekitaldian. Bere iritziz, “debateak erakutsi zuen datorren igandeko hauteskundeetan Araban bi aukera baino ez daudela: EH Bildu edo Voxen bazkideak, neurri gogorrak, birzentralizazioa eta murrizketak proposatzen dituztenak edo arabarren eta euskal herritarren bizi baldintzak hobetzeko agenda demokratizatzailea proposatzen dugunok”. Hori dela eta, Ruiz de Pinedok “konfiantza EH Bildurengan jartzeko” eskatu die “Arabako demokrata eta aurrerakoi guztiei, gure herrialdean Voxeko bazkideak ordezkaritzarik gabe uzteko”, hori, edozeren gainetik, “demokrazia kontua” delako.

Arabako zerrendaburuak adierazi duenez, “debatean agerian geratu zen berriro Madrilgo alderdi handiak euskal herritarren errealitatetik erabat aldenduta daudela eta hemengo arazoak konpontzeko proposamenik ez dutela”. Izan ere, “beren etorkizuna erabaki nahi duten Euskal Herria eta Kataluniarentzat zeinek neurri gogorrenak proposatzeko lehiaketa baino ez zen izan debatea”.

Mikel Otero: “Trantsizio energetikoaren aldeko bozak”

Iñaki Ruiz de Pinedoren alboan, Mikel Otero legebiltzarkidea ere aritu da Gasteizko ekitaldian. Oterok azpimarratu du EH Bilduk frogatu duela “larrialdi klimatikoari aurre egiteko eta bidezko trantsizio energetikoa errazteko neurriak proposatzeko gaitasuna daukala, inor atzean utzi gabe”. “Eta Madrilen ere egingo dugu”, erantsi du. Horren ildotik, “konfiantza EH Bildurengan jartzeko” eskatu die “beren etorkizunarekin kezkatuta konponbide eske kalera ateratzen diren gazteei”, EH Bilduk bere egingo dituelako “haiek proposatzen dituzten larrialdi neurriak, horrela egiten ari baita gaitasuna duen lekuetan, Madrilen ere egingo duen bezalaxe”. Oteroren hitzetan, “horregatik da garrantzitsua ezker subiranista indartsu eta erabakigarria izatea, klimaren balantza bidezko trantsizio ekologikora bideratu ahal izateko. Gure esku badago, balantza planetaren eta bere etorkizunaren aldera joango da, eta ez suntsiketa baino ekartzen ez duten negozio ilunetara”.

Trantsizio energetikoaz hitz egitean, alderdi batzuek gauza bat esan baina gero beste bat egiten dutela salatu du EH Bilduko legebiltzarkideak. “Klima defendatzen dutela esan, baina ez dute askorik egiten; guk, aldiz, egiten dugu. Herriz herri proposatzen ditugu alternatiba energetiko berriztagarriak, bideragarriak, errealitatera egokituak, konponbide deszentralizatuak erraztuz eta gure ingurua zainduz. Kalean ere egiten dugu, gazteekin batera, mugimendu ekologistarekin batera, kutsagarriak diren azpiegiturei eta errauskailuak bezalako proiektu erraldoi zentzugabeei gure kontrakotasuna azalduz”.

Horri jarraituz, Oterok bermatu du EH Bildu ez dela makurtzen enpresa handien eta haien negozioen aurrean, ekonomia zirkularraren eta hondakinen kudeaketa arduratsuaren aldeko konpromisoa adierazi du, %100ean berriztagarria den eredu energetikorako bidea atzeratzen duten gas fosilean oinarritutako fracking eta proiektu zentzugabeen kontra azaldu da, eta ziurtatu du koalizioak ez duela onartuko “Garoña hilerri nuklearra bihurtzea, PSOEk nahi duen moduan eta EAJk onartzen duen moduan”.

ALBISTEAK

Bideguren: “Hemengo alderdiei emandako botoek bakarrik defenditzen dituzte euskal herritarren interesak”

2019-11-07 16:00:00

Senataria EH Bilduko alkate eta zinegotziekin batzartu da Bilbon eta “Estatu espainolaren asmo birzentralizatzailea ase ezina” salatu du. “EH Bilduren botoa da Estatutik datozen erasoen aurrean euskal herritarrak babesten dituena”.

Oskar Matute: “Subiranistak gara presidenteak jarri eta kentzen ditugunok”

2019-11-07 15:15:00

Bizkaiko zerrendaburuaren esanetan, “PSOEk Franco desobiratu du eta orain Aznar berpiztu nahi du, Sanchezek eskuina programa politikoa erosi baitu, webguneak ixteko turkiar erako dekretuarekin erakutsi duenez”.

Otegi: “Sanchezen turkiar erako dekretazoari botoekin erantzuteko aukera izango dute euskal gazteek igandean”

2019-11-06 16:00:00

Hauteskundeak Estatu espainoletik datozen injustiziei, Altsasukoa kasu, aurre egiteko baliatzeko eskatu die EH Bilduko koordinatzaile nagusiak UPNAn bildutako gazteei, “etxean geratzen den boto bakoitza eskuinera baitoa”.

2019-11-06 09:00:00