Erabaki BAIETZ!

Otegi: “Subiranismoak, bat eginda, 2 milioi botoetara iritsi eta 30 diputatu inguru lortu behar ditu”

Estatuko alderdi subiranistek Llotja de Marren sinaturiko akordioa “78ko erregimenarekiko haustura demokratikoa bermatzen duen gutxieneko programa” dela azpimarratu du EH Bilduko koordinatzaile nagusiak Errenterian.

| 2019-11-08 11:42:00

Arnaldo Otegik zenbaki zehatzak jarri dizkio gaur arratsaldean Errenterian EH Bilduk, Katalunia eta Galiziako indar subiranistekin batera, datorren igandean aurrean duen erronkari. Bere hitzetan, “subiranismoak, bat eginda, 2 milioi botoera iritsi eta 30 diputatu inguru lortu behar ditu, faxismoa subiranismotik garaituko dugulako”.

EH Bilduko koordinatzaile nagusiak Katalunia, Galizia eta Euskal Herriko subiranistek Llotja de Marren sinatutako akordioa ekarri du gogora, bai eta “garrantzi politiko handiko manifestua” dela azpimarratu ere, bertan “gutxieneko programa bat izenpetu genuelako, Erorien Haranetik atera berri dutenak ondo lotua utzi zuen oinordekotza politikoarekin hausten duena, hain zuzen”.

Hori dela eta, azaldu du, “gure botoak ez dira sigla jakin batentzat, EH Bildurena subiranismoari bere osotasunean ematen zaion botoa da”, Llotja de Marren sinatutako gutxieneko programari. Esan duenez, “autodeterminaziorik gabe, presoak aske utzi gabe, politika ekonomiko antioligarkikorik gabe ez da haustura demokratikorik egongo 78ko erregimenarekin; horregatik, gehiago eta indartsuagoak izan behar dugu, horixe da erronka”.

Mertxe Aizpurua: “Inboluzio antidemokratikoari aurre egiteko euskal botoa”

Arnaldo Otegik ez ezik, Mertxe Aizpurua Gipuzkoako zerrendaburuak ere parte hartu du Errenteriako ekitaldian eta EH Bilduren botoaren balioa aldarrikatu du bertan, “inboluzio demokratikoari eta demokraziaren aurkako erasoei aurre egiteko euskal botoa delako”. Adierazi duenez, “EH Bildu Madrilen gure herriaren interesak defendatuko diren bermea da, Estatutik datozen inboluzio haizeak geratuko dituen bermea”.

Aizpuruak igandean konfiantza euskal alderdiei emateko eskatu die euskal herritarrei, botereguneak Madrilen dituzten alderdi espainolak ez bezala, “geu garelako ondoen ezagutzen ditugunok euskal herritarren interesak, haien ondoan egunero eta uneoro gaudenok eta haien interesak eta kezkak lehenesten ditugunok; gure lehentasunak hemen bizi eta lan egiten duten euskal herritarrak direlako, eta guri Madrilgo inork ez digulako esaten euskal herritarrentzat lehentasuna den gai bat albo batera uzteko”.

Bideguren: “Hemengo alderdiei emandako botoek bakarrik defenditzen dituzte euskal herritarren interesak”

Senataria EH Bilduko alkate eta zinegotziekin batzartu da Bilbon eta “Estatu espainolaren asmo birzentralizatzailea ase ezina” salatu du. “EH Bilduren botoa da Estatutik datozen erasoen aurrean euskal herritarrak babesten dituena”.

| 2019-11-07 16:00:00

Idurre Bideguren senatariak hauteskunde kanpainan murgildurik jarraitzen du eta gaur goizean Bilbon izan da, EH Bilduko alkate eta zinegotziekin batera, EHUko Bizkaia Aretoan antolatutako ekitaldian. Bideguren pozik agertu da “euskal herritarrek gero eta konfiantza handiagoa daukatelako EH Bildurengan, eta horren erakusle da –gogorarazi duenez– EH Bildu izatea lehen indar munizipalista”. Bere iritziz, zergatia argi dago: “Euskaldunek badakite hemengo alderdiei emandako botoek bakarrik defenditzen dituztela beraien interesak”. Hori dela eta, “boto abertzalea, subiranista eta aurrerakoia emateko deia” egin die euskal herritarrei, “botoa EH Bilduri emateko, EH Bildurena delako Estatutik datozen erasoen aurrean euskal herritarrak zaintzen eta babesten dituen botoa”.

Senatariak “Estatuaren asmo birzentralizatzailea ase ezina” dela salatu du. “Eta ez du mugarik, gure ikasleentzako beken kopurua zein izan behar den ere esateraino” iristen baita, kritikatu duenez. Horren aurrean, agindu du EH Bilduko ordezkariek “euskal udalen autonomia eta burujabetza errespetarazteko modu aktiboan egingo dutela lan Madrilen, horrek herritarren bizi baldintzetan eragin zuzena izango duelako”. Izan ere, “Estatuaren asmo birzentralizatzaileek modu zuzenean eraso egiten diote gure udalen autonomiari, Estatua baita gastu muga ezartzen duena eta gure udalen diru-sarrerak mugatzen dituena, eta horrek, jakina, udalek jendeari eskaintzen dioten zerbitzua okertzea dakar”.

Horri jarraituz, Bidegurenek EH Bilduko hautetsien lana aldarrikatu du, are gehiago kontuan hartuta zer nolako ondorioak dituen Estatuaren inboluzioak tokiko instituzioetan, guztiz baldintzatzen baitu euren lana herritarren ongizatea bermatzerakoan. “Zuek zarete gure lan instituzionalaren oinarria, zuek zaretelako egunero herritarrekin batera egoten zaretenak eta haien premiak ondoen ezagutzen dituzuenak, baina ez da erraza euskal alkatea izatea, Espainiako Estatuak ere ez digulako errazten”.

Maite Ibarra: “EH Bildu hazten ari da eta igandean are gehiago haziko gara”

Idurre Bidegurenekin batera Bilboko ekitaldian parte hartu duten alkate eta zinegotzien artean, Maite Ibarra Arrigorriagako alkateak hartu du hitza. EH Bilduko hautetsiek “gure herritarren egunerokoa hobetzeko egunero modu zintzoan egiten duten lana” azpimarratu du, bai eta horrek “herritarren konfiantza irabaztea” dakarrela ere, “EH Bildukoak hitzezko pertsonak garelako, esaten duguna egiten dugulako”. Horren guztiaren ondorioz, “EH Bildu hazten ari da”, esan du Ibarrak. “Ezker subiranistarentzat gaindiezinak ziren langak gainditzen ari gara eta eremu berrietara iristen ari gara, eta igandeko hauteskundeetan are gehiago haziko gara, lan onak saria jasotzen baitu beti”.

ALBISTEAK

2019-11-07 16:00:00

Oskar Matute: “Subiranistak gara presidenteak jarri eta kentzen ditugunok”

2019-11-07 15:15:00

Bizkaiko zerrendaburuaren esanetan, “PSOEk Franco desobiratu du eta orain Aznar berpiztu nahi du, Sanchezek eskuina programa politikoa erosi baitu, webguneak ixteko turkiar erako dekretuarekin erakutsi duenez”.

Otegi: “Sanchezen turkiar erako dekretazoari botoekin erantzuteko aukera izango dute euskal gazteek igandean”

2019-11-06 16:00:00

Hauteskundeak Estatu espainoletik datozen injustiziei, Altsasukoa kasu, aurre egiteko baliatzeko eskatu die EH Bilduko koordinatzaile nagusiak UPNAn bildutako gazteei, “etxean geratzen den boto bakoitza eskuinera baitoa”.

Arnaldo Otegi: “Frankismoarekin amaitzeko gai den bakarra subiranisten arteko elkarlana da”

2019-11-06 09:00:00

“Espainiako alderdi handiek Vox markako politika egitea eta inboluzio antidemokratikoaren bidea hartzea erabaki dute”, ohartarazi du EH Bilduko koordinatzaile nagusiak Gasteizen, atzoko debatearen ostean.