Bere gehiengoaz baliatuz, Alderdi Popularrak atzera bota du Garoñako zentral nuklearraren behin betiko itxiera eskatuz Amaiurrek aurkezturiko legez besteko proposamena.

Xabier Mikel Errekondo diputatuak beste ezeren gainetik, herritarren segurtasuna bermatu dezala exijitu dio Espainiako gobernuari. Era berean, gogor kritikatu du Garoñari buruzko erabakia politikoa barik teknikoa dela esanez, pasa den astean Rajoyk bota zituen hitzak. Euskal diputatuak galdetu du ia "Rajoy jaunak ergelak garen uste duen", izan ere, bere gobernuak egin baitu Garoña zabalik jarraitzeko aukera ematen duen lege aldaketa.

Azkenean, Izquierda Plural eta PSOEren emendakinak onartu eta adosturiko testua eraman du bozketara Amaiurrek. Hauexek dira gaztelaniaz, Amaiurrek aurkezturiko legez besteko proposamenak jasotzen dituen puntuak:

1) EL Congreso de los Diputados insta al Gobierno al inmediato cierre definitivo e irreversible de la Central Nuclear de Santa María de Garoña.
2) El Congreso de los Diputados insta al Gobierno, una vez recibida la solicitud correspondiente, desarrolle la normativa y lleve a cabo todos los trámites necesarios para que se inicie de manera inmediata el proceso de desmantelamiento de la Central Nuclear de Santa María de Garoña, poniendo en todo momento el énfasis en la garantía de la seguridad, la transparencia, la información y la participación de todas las instituciones afectadas.
3) El Congreso de los Diputados insta al Gobierno a tomar las medidas oportunas para impulsar de manera urgente la reindustrialización de las comarcas afectadas por el fin de la actividad de la Central Nuclear Santa María de Garoña.
4) El Congreso de los Diputados insta al Gobierno a suspender inmediatamente el real Decreto 102/2014, de 21 de febrero, para la gestión responsable y segura del combustible nuclear gastado y los residuos radiactivos.

@ehbilducongreso