Osoko bilkurak uztak balira, urriak uzta oparoa ekarriko digula erran beharko genuke, 5eko aste honetan eta 26koan hemen izango baikara, Estrasburgon. Bertze behin aipatu gabe hona etortzeak suposatzen duen despilfarro edo diru xahutze ikaragarri eta onartezina, uzta uste dena baino ttikiagoa izanen dela erran genezake. Har dezagun, errate baterako, aste hau: Angela Merkel eta François Hollande izango ditugu hemen, plenoan, asteazkenean, etzi. Biak elkarrekin datoz, 1989an Helmut Kohlek eta François Mitterrandek egin zuten antzera. Orduan Gerra Hotzaren amaiera aldarrikatzera etorri ziren. Orain ez dakigu, egia erran, zer ekarriko diguten Merkelek eta Hollandek eta zer errango duten. Jakin badakigu zertaz mintzatuko diren (Siriako gerrak eragin duen errefuxiatu "krisia", Greziako egoera eta politika ekonomikoa izango dituzte aipagai "Europar Batasuneko egoera" lelopean), baina ez da espero berri handirik. Dakiguna, ordea, zera da, taldeetako buruei bakarrik utziko zaiela hitza hartzen bien diskurtsoen ondoren, eta Hollandek zein Merkelek erantzuteko tartea izango dutela ondoren. Eta hor bukatuko da debatea: diputatuok ez dugu hitzik egiteko aukerarik izanen, eta hori, horrela saldu badigute ere, ez da benetako eztabaida, debate itxura bertzerik ez. Bertze behin.

Nahi duenak, dena dela, Europarl-en jarrai dezake zuzenean (15:00): www.europarl.europa.eu/ep-live/en

Ez da etzi izango dugun bixita bakarra, egun horretan Felipe Espainiako erregea ere hitz egitekotan baita osoko bilkuran, joan zen apirilean Bruselan izan zenean Martin Schulzek egin zion gonbitea aprobetxatuz. Kasu honetan, 12:00etan hasiko da bere interbentzioa, justo bozketen aitzinetik, eta inork ezingo dio erantzunik eman, ez talde buruek ez diputatuok. Apirilean, talde buruek zerbait errateko aukera izan zuten, pleno aretotik kanpo antolatutako bilera itxi batean, eta han Euskal Herriko bake eta konponbide prozesuaren alde hitz egin zion GUE/NGLko presidenteak, Gabi Zimmerrek, Feliperi. Aukera izango balitz, erabakitzeko eskubidearen aldeko aldarrikapen bat baino gehiago entzun ahalko zen osoko bilkuran, berriro. Baina ez da horretara "arriskatuko", jakina.

Asteko eztabaidarik garrantzitsuena, beharbada, astearte goizekoa izango da, errefuxiatuen egoerari buruzkoa. Donald Tusk Europar Kontseiluko presidentea eta Jean-Claude Juncker Batzordeburua bertan izango dira. Hor bai, hor hitz egiteko aukera izango dugu, eta seguru nago eztabaida gogorra izango dela.

Asteazken goizean Siriako eta Turkiako egoerak aztertuko ditugu, eta ostegun goizean emakumeen eta gizonezkoen arteko berdintasunari (edo, hobeki erranda, berdintasunik ezari) buruzko eztabaida inportantea. Federica Mogherini Kanpo Arazoetako Goi Ordezkariak Libiako egoerari buruzko deklarazioa egingo du astearte arratsaldean. Ostegun eguerdian, espainiar estatuko hipoteken legediari buruzko bozketa izango dugu. Gainera, Amerikako Estatu Batuei azalpenak exijitzeko asmoz, Mugarik Gabeko Medikuek Afganistanen zuten hospitalaren aurkako bonbardaketa plenora ekartzen saiatuko gara. Aste honetan, gainera, ostegun goizean, Amerikako Estatu Batuen delegazioa bilduko da (delegazio horren kide da EH Bildu Europako Parlamentuan).

Schulz, Juncker eta Tusk aipatu ditugu lerrotxo hauetan... hirurak Erdogan Turkiako presidentearekin bilduko dira gaur Bruselan, afaltzeko. Erdoganek kurdoen eta Europar Batasunaren aurka hitz egin zuen atzo Bruselan, oso gogor kurdoen aurka. Hala ere, seguru Turkiako presidenteak laguntza eskatuko diela Europar Batasuneko erakundeetako buruei eta seguru, hauek, hori eta gehiago emango diotela turkiarrari Greziarekin eta Bulgariarekin dituen mugak "hobeki zaindu ditzan".

Honetaz aparte, jakina, talde bilerak ditugu egunero (bertzeak bertze, Portugalen atzo ospatutako hauteskundeen balorazioa, Irlandako bake prozesuaren egoera eta plenoaren prestaketa lanak) eta, gureari begira, Euskal Herriko egoerari begira, alegia, izan ohi ditugun bilerak eta harremanak.