2014ko maiatzaren 22tik 25era Europako Parlamenturako hauteskundeak egingo dira eta hitzordu horri begira EH Bilduk bere gogoeta eta eskaintza plazaratu nahi du gaurko agerraldian.

Lehenik eta behin, askapen sozial eta nazionalaren bidetik igaro nahi duen ezker eraldatzailearen ikuspuntutik europar eraikuntzaren prozesua guztiz estrategikoa dela adierazi nahi dugu. Zentzu horretan, Euskal Herria Bilduren baitan argi daukagu askapen nazionalaren aldeko borroka askapen sozialaren borrokaren eskutik joan behar duela.

Consideramos que desde los parametros de una opción de izquierda, soberanista y transformadora que pretende recorrer el camino de la liberación nacional y social, el proceso de construcción de Europa tiene carácter estratégico.

Aurreko azaroaren 5ean EH Bilduk 2014ko maiatzaren 25ean burutuko diren Europako Hauteskundeetan aurkezteko erabakia iragarri zuen.

Hauteskundeei begira bi dira koalizioaren oinarriak:

• Autodeterminazio eskubidearen defentsa
  • Troikak markatzen dituen politiken aurrean eredu sozioekonomiko berri bat bultzatzea

Ildo horretatik, ezkerreko koalizio soberanistak nazio eta herri ezberdinetako alderdiekin elkarlanean, hauteskundeei begira aliantza bat osatzeko aukerak baloratzen ari da. Gaur bertan, Iruñean, Galizako A Nova alderdiaren ordezkariekin elkartu da EH Bildu bilera errondari hasiera emanez.

2014ko hauteskunde europearrei begirako aliantzak eratzeko aukerak aztertzeko, nazio ezberdinetako indar politikoekin harremanak indartuko ditu EH Bilduk aste honetan zehar.

Larunbatean egin zen Xose Manuel Beiras gidaturiko Anovarekin Iruñean erronda honekin lehen bilkura. Aurrerago beste indar politiko galiziar batzuekin ere burutuko dira bilkurak. Gaurkoan, Aragoira eraman du bere proposamena EH Bilduren ordezkaritzak.

Lorena Lopez de Lacalle eta Maite Ubiria EH Bilduko ordezkariak bilkurak egin dituzte Chunta Aragonesista-ko Juan Campos eta Juan Martin eledunekin, bai eta Puyalon de Cuchas-eko ordezkariekin.

Indarkeria matxistak hil egiten du

Indarkeria matxistak hil egiten du. Beste behin egiaztatu ahal izan dugu. Bikotekideak etxeari su eman ostean zaurituta zegoen Iruñeko emakumea hil egin da. Gure elkartasunik zintzoena senitartekoei eta hurbileko pertsonei.

Indarkeria matxista lehen mailako arazoa da. Ez gaude onartzeko prest eta ezin gara geldirik geratu. Emakumeen erailketak izebergaren punta badira ere, indarkeria matxista emakumeen eguneroko ogia da, gehienetan ezkutuan geratzen dena. Feminismoak irakatsi zigun pertsonala politikoa dela eta, horrenbestez, ez dela esparru pribatuari dagokion arazoa. Arazo kolektiboa da eta guztion ardura da indarkeria matxistari aurre egitea. EH Bilduk bat egiten du udalak eta mugimendu feministak deitutako salaketa mobilizazioekin.