2014ko maiatzaren 22tik 25era Europako Parlamenturako hauteskundeak egingo dira eta hitzordu horri begira EH Bilduk bere gogoeta eta eskaintza plazaratu nahi du gaurko agerraldian.

Lehenik eta behin, askapen sozial eta nazionalaren bidetik igaro nahi duen ezker eraldatzailearen ikuspuntutik europar eraikuntzaren prozesua guztiz estrategikoa dela adierazi nahi dugu. Zentzu horretan, Euskal Herria Bilduren baitan argi daukagu askapen nazionalaren aldeko borroka askapen sozialaren borrokaren eskutik joan behar duela.

Consideramos que desde los parametros de una opción de izquierda, soberanista y transformadora que pretende recorrer el camino de la liberación nacional y social, el proceso de construcción de Europa tiene carácter estratégico.

Aurreko azaroaren 5ean EH Bilduk 2014ko maiatzaren 25ean burutuko diren Europako Hauteskundeetan aurkezteko erabakia iragarri zuen.

Hauteskundeei begira bi dira koalizioaren oinarriak:

• Autodeterminazio eskubidearen defentsa
  • Troikak markatzen dituen politiken aurrean eredu sozioekonomiko berri bat bultzatzea

Ildo horretatik, ezkerreko koalizio soberanistak nazio eta herri ezberdinetako alderdiekin elkarlanean, hauteskundeei begira aliantza bat osatzeko aukerak baloratzen ari da. Gaur bertan, Iruñean, Galizako A Nova alderdiaren ordezkariekin elkartu da EH Bildu bilera errondari hasiera emanez.

2014ko hauteskunde europearrei begirako aliantzak eratzeko aukerak aztertzeko, nazio ezberdinetako indar politikoekin harremanak indartuko ditu EH Bilduk aste honetan zehar.

Larunbatean egin zen Xose Manuel Beiras gidaturiko Anovarekin Iruñean erronda honekin lehen bilkura. Aurrerago beste indar politiko galiziar batzuekin ere burutuko dira bilkurak. Gaurkoan, Aragoira eraman du bere proposamena EH Bilduren ordezkaritzak.

Lorena Lopez de Lacalle eta Maite Ubiria EH Bilduko ordezkariak bilkurak egin dituzte Chunta Aragonesista-ko Juan Campos eta Juan Martin eledunekin, bai eta Puyalon de Cuchas-eko ordezkariekin.