• Eredu ekonomiko suntsitzailea dugu. Bai arlo sozialean baita ingurumenarekiko ere bai.
• Ekonomia berdearen marketinatik aldendu eta ekonomia ekologiko baterako transizioa burutzeko proposamenak dauzkagu.
• Beharrezkoa dugu. Gure herriak eta planetak behar du. Ingurumen justiziaz ari gara. Etika kontua da, baino baita ere gure garapenerako aukera.

Ingurumena:

• Politika fiskal ekologikoa ezarri nahi dugu: Pertsonen eta enpresen jarduera ekologikoagoa izateko helburua lortzeko. Helburu finalista. Gure pasibo ekologikoak konpontzeko (bioaniztasuna, ura, lurzorua, airea)
• Hondakinen kudeaketa argia eta partehartzailea: Argi dugu gizartearen partehartzea beharrezkoa dela. Denok parte aktiboa izan behar dugu. Hondakinen eredu obsoletoa da errausketarena. Europak berak esaten du. Gipuzkoaren eredua jarraituko dugu.
• AK-ren kontrako borroka serioagoa behar du izan. Gaur egun EAE Kyoto-k ezarritako mugen azpitik dago, baino ez politka aktiboengatik, krisiarengatik baizik. Oraindik Europako batazbestekoaren gainean gaude, baita Estatu Espainolaren gainetik (per capiten gas isurketen). AK egokitzapen aukerak eta politikak indartu behar dira.

Energia

• Eredu energetiko berriztagarri baterako transizioan Nuklearrik ez ezta Fracking-nik ere ez. Industriaren lobiak gutxi batzuen mozkinak lortzeko asmoz gizartearen garapen ahalmena hipotekatzeko prest daude.
• Batzuen frackinaren defentsaren eta besteen definizio ezaren aurrean gu koherenteak gara. Beraz argi dugu: Fracking ez.

Garraioa eta azpiegiturak:
• Gaur garraioak efektu negatibo izugarria sortzen du ingurumenaren gain. Errepidez egindako Joan etorriak areagotzen dira urtez urte. Ibilgailuen parkea Donsotia-Bilboko autopistare 19 karril beharko lituzke. Garriaoaren kostua EAEn BPGren 10% da ggb. Errotik aldatzeko prest gaude. Politika fiskalak eta garraio publikoa bultzatuz.
• AHT bezelako azpiegiturei moratoria eskatzen dugu. Eztabaida eta partehartze soziala behar da. Eta erreferendum batetik etorriko da EAEko proiektu trenbidezko garraio ereduaren erabakia.