Necesitamos un nuevo modelo de gobernabilidad que haga realidad la igualdad entre mujeres y hombres, una igualdad real y efectiva, no una igualdad formal que es a la que nos han acostumbrado, un modelo de gobernabilidad nuevo que integre de forma efectiva la perspectiva feminista en todas las políticas publicas, dotando para ello de los medios organizativos, técnicos y económicos necesarios.

La lucha contra la violencia sexista ejercida contra las mujeres, por el hecho de serlo, va más allá de la que se produce en el ámbito de las parejas o ex parejas y debemos vincular su análisis, prevención y erradicación a las políticas de igualdad entre hombres y mujeres.

Desde EHBildu abogamos por transformar los mecanismos de participación aumentando el grado de democratización institucional.

Proponemos impulsar la participación de las mujeres, desde su diversidad, en el diseño de políticas públicas.

Vamos a hacer una defensa de los derechos sexuales y reproductivos de las mujeres, tanto en el derecho a decidir el número de hijos o hijas, como en el derecho a ejercer la propia sexualidad en condiciones libres de discriminación y violencia.
Gazteen beharrizanak asetzeko ezinbesteko iruditzen zaigu Lege berri bat sortzea, urratu ezingo diren gazteon eskubide minimoak barneratuko duen legea sortu behar dugu.

Gazte baten egoera ekonomikoak ezin du inondik inora muga izan bere hezkuntza garapenean eta hortarako gazteria eta etxebizitza polítika berriak sortu behar ditugu. Ildo horretan erdi eta goi mailako ikasleentzat pisu sozialak eta konpartituak bideratuko ditugu. Ikerketa, garapen eta berrikuntzan inbertituko dugu eta diru publikoa erabiliko dugu gazteen kontratazioak sustatzeko.

Gazte gune autogestionatuen defentsa eta indartzea ere gure agenda politikoan badute bere legua.

EH Bilduk, polítika zehatzak sustatuko ditu, euskal herritar guztien eskubide zibil eta politikoak bermatuak izan daitezen, bereziki, bozkatzeko, elkartzeko eta parte hartze politikoari dagozkionak. Euskal herritarrak aipatzen ditugunean, Europa zein munduko gainerako herri eta nazioetan jatorria duten euskal herritarrez ere ari gara, noski eta lehen baitlehen pobrezia eta bazterketa egoeran dauden migratzaile kolektiboa polítika publikoetan txertatzeko konpromezua hartzen dugu.

Cuando nos referimos a la democracia directa y participativa, no nos estamos refiriendo a la mera emisión del voto en época electoral, nos referimos a una verdadera participación ciudadana que va a ser fundamental en la transformación social que proclamamos. En la actualidad, creemos más necesario que nunca que sea en connivencia con la ciudadanía vasca como se decida cuáles son los proyectos estratégicos de primer orden, y para ello, el Gobierno vasco tendrá que poner los mecanismos adecuados, y nos referimos por ejemplo a macroproyectos como el TAV.

Consideramos que es fundamental informar, promover el debate social y finalmente, consultar a la ciudadanía, desde EH Bildu creemos que ese debe de ser el procedimiento a seguir.

Bea Ilardia litzateke irabaziz gero "Aukera Berdintasunerako lehendakariordea" kargua hartuko lukeen emakumea. GARA egunkariak elkarrizketa egin dio gaurkoan, gai honetan ditugun erronken inguruan. Hemen duzue osorik:

Aurpegi eta izen berri bat, atal eta ardura berri baterako. Aukera Berdintasuna da EH Bilduren apustu nagusienetakoa Lakuako Gobernurako prestatu duen organigrama berrituan: gazteen, emakumezkoen eta etorkinen arazoak lehentasun gisa kokatzen ditu horretan, bai eta gizarte osoarenak ere, honen parte hartze demokratikoari ere bultzada emango diolako. Lehendariordetzarekin uztartuko litzateke sail berri hau, eta ardura Bea Ilardia abokatuaren eskuetan jarri dute. Galdakoztarra da eta 37 urte ditu. Bere egitekoak baditu dagoeneko zehaztapen ugari, batez ere gazteriari dagokion arloan.

Aukera Berdintasunaren arloa organigramaren goialdean jarri du EH Bilduk. Zergatik?

'Aukera berdintasuna' izenaren pean, EH Bilduk batu egin ditu eraldaketa soziala helburutzat hartuko duen edozein ekinbide politikotan zehar-lerro modura landu beharreko arloetako lau: gazteria, aniztasuna, parte-hartze herritarra eta emakume eta gizonen arteko harreman eredu berria.

Azken horri buruz, oinarri bezala hartzen ditugu urteetako borroka feministari esker lortutako eskubideak. Aldarrikapen feministei politika partzial eta desegituratuekin erantzun izan zaie instituzioetatik. Horren ordez, helburu baterantz aurrera egiteko proposamenak egitera gatoz: emakume eta gizonen arteko harreman eredu berri bat da helburua, baliabideen eta espazioen banaketa justu eta parekidean oinarritutako eredua; hala nola erabakien, zainketaren, ordaindutako lanaren banaketa justuan, hain zuzen. Azken finean, bizitzaren, eta pertsona guztion eskubide eta betebeharren banaketa justuan oinarrituko den eredua. Eredu horren eraikuntzan ezinbestekoa izango da emakumeen parte-hartzea.

Parte-hartzea aipatzen dugunean, gehiengo sozial zabalen kalitatezko parte-hartze aktiboan oinarritutako ekintza politikoaz ari gara. Soilik gehiengo sozial horiek gai badira beraien eredu eta lehentasunak zehazteko eta inplementatzeko, bai arlo politikoan, bai ekonomikoan, kulturalean eta sozialean, soilik orduan hitz egin ahal izango dugu jendarte demokratikoari buruz; herritarren burujabetzak gobernatutako jendarteaz. Horregatik, gure konpromisoa agertzen dugu herriaren gain eta herriaren kontrolpean egongo den eredu bat martxan jartzeko, gaur egun instituzioen eta herritarren artean dagoen harreman eredua eraldatzera joko duen eredu berria.

Zentzu horretan, Euskal Herria askotariko herria da. Bertan bizi garen eta bertan lan egiten dugun pertsona guztiok osotzen dugu gure herria, bakoitzaren jatorriari erreparatu gabe. Ondorioz, bertako jatorrizko kultur aberastasuna oinarritzat hartuta, konpromisoa hartzen dugu bertan bizi diren jatorri askotarikoen aberastasun kultural hori ere aintzat hartu eta barnebilduko duen jendarte ereduaren alde lan egiteko. Jendarte eredu berri bat, gazteriaren errealitatea eta premiak guztiz aintzat hartuko dituena, gazteria ez baita soilik etorkizuna, orainaldi bizi eta aktiboa baizik, arlo guztietan.

Duela 37 urte Galdakaon (Bizkaia) jaioa. Galdakao du egun bizitoki.

Zuzenbidean lizentziatua da (EHU) .

Abokatu lanetan jardun du eta azken 4 urteotan Euskal Herriko Unibertsitatean zuzenbide ordezko-irakaslea da.

Emakumeon kontrako indarkeria gaietan trebatua emakumeen defentsa lanetan. Estatu mailako emakume abokatuen kongresuan parte hartzen du urtero.

Askagintzak Bilbon zeukan emakumearentzako arreta bulegoan emakumeei aholkulari lanetan ibilia.

Bizkaia Jaurerriko Abokatuen Bazkun Ohoretsuko euskara batzordeko kidea.